Po jakie jednak oryginalne i najlepiej niedrogie upominki sięgnąć?

Wiele osób kojarzy gadżety reklamowe z czymś tandetnym i słabej jakości, co niestety odbija się niekorzystnie na wizerunku danej firmy. Długopisy, kubki czy też smycze to jednak nie jedyne gadżety reklamowe. Wybór jest znacznie większy i wiele firm woli zainwestować w bardziej wartościowe dla potencjalnego klienta prezenty, dzięki którym nie zapomni on o niej i będzie korzystać z gadżetu na co dzień. Nie można bowiem mówić o skuteczności reklamy, jeśli gadżet trafi szybko do kosza czy też skończy na dnie szuflady. Dobrej jakości i przydatny gadżet reklamowy jest jednym z elementów budowania marki. Po jakie jednak oryginalne i najlepiej niedrogie upominki sięgnąć, aby działania marketingowe przyniosły pożądane efekty?

Daj coś i zyskaj coś w zamian

Zawsze firma, która wychodzi swoim klientom na przeciw z jakimś upominkiem będzie lepiej postrzegana niż ta, która nie przygotowała niczego dodatkowego. Każdy lubi otrzymywać coś za darmo, co wpływa później na podejmowane przez nas decyzje.Gadżety od takich firm jak BEWU są narzędziem do budowania pozytywnego wizerunku marki. Klient widzi taki produkt i kojarzy go z daną firmą. Jest to zatem sposób na przyciśnięcie jego uwagi i wybicie się na tle ogromnej konkurencji. Czym innym jest zobaczenie banera czy też witryny internetowej niż otrzymanie upominku z logo firmy. Taki gadżet sprawi, że klient będzie pamiętał o firmie. Oczywiście ważne jest to, aby wręczyć mu coś oryginalnego i mającego dla niego wartość. W przeciwnym razie można uzyskać efekt wręcz odwrotny od zamierzonego i zniechęcić potencjalnego klienta swoją bylejakością. Pozorny upominek w pewnym stopniu zobowiązuje i zwiększa się szansa na to, że obdarowany zechce się zrewanżować, odwdzięczając się skorzystaniem z usług czy zakupem produktu. Gadżet reklamowy jest również sposobem na szerzenie sympatii, sprawienie przyjemności i docenienie klienta. Jeśli jesteśmy dla kogoś ważni, nie pozostajemy mu dłużni. Wszystko to buduje zatem dobrą atmosferę i sprzyja tworzeniu przyjaznych relacji. Zwiększają się zatem szanse na długofalową współpracę.

Jak zatem wybrać gadżet reklamowy?

Bardzo ważne podczas wybierania gadżetu reklamowego jest to, aby przypominał on obdarowanemu o firmie. Przykładowo firma sprzedająca samochody może wręczyć klientowi breloczek do kluczy ze swoim logo. Firm oferujących gadżety reklamowe nie brakuje. Pełno ich w takich miastach jak Kraków czy Bydgoszcz. Prezent musi być praktyczny, aby był jak najczęściej używany, czyli znajdował się stale w zasięgu wzroku. Jeszcze lepiej byłoby, gdyby gazet reklamowy był widziany przez wiele osób z otoczenia obdarowanego. W taki oto sposób upominek staje się mobilną formą reklamy i zwiększa się zasięg komunikatu przekazywanego za jego pomocą. Świetną opcją będzie zatem zainwestowanie w kalendarze firmowe. Taki kalendarz ścienny z logo firmy, który zostanie zawieszony w widocznym miejscu sprawi, że wzrośnie świadomość marki w oczach potencjalnych klientów. Takie upominki jak długopisy i kubki często używane są nie tylko przez obdarowanego nimi klienta, ale przechodzą z rąk do rąk. Godne polecenia będą zatem materiały biurowe jako gadżet reklamowy w postaci zakreślaczy, zestawów piśmienniczych, stojaków biurkowych, kalkulatorów, karteczek samoprzylepnych czy notesów. Gadżet może być prosty, byle żeby był oryginalny i kojarzył się z branżą reprezentowaną przez firmę.