Pękające przewody hamulcowe – zagrożenie, które łatwo przeoczyć

Przewody hamulcowe są dla układu hamulcowego czymś w rodzaju układu krwionośnego, stąd wniosek iż ich prawidłowe działanie jest kluczowe dla „życia” układu. Jednocześnie jest to również jeden z najbardziej wrażliwych elementów całego układu, który niestety nie wykazuje szczególnej odporności na skrajne temperatury. Przewody sztywne ulegają z tego powodu korozji, przez co zmniejsza się ich odporność na ciśnienie. To sprawia, że cały układ hamulcowy może zawieść podczas intensywnego hamowania, co ma raczej oczywiste skutki. Należy przy tym zwrócić uwagę na fakt, że pękanie przewodów hamulcowych to zjawisko, które zachodzi nie tylko w wysłużonych układach – nierzadko bowiem zdarza się to również w samochodach o zaledwie kilkuletnim stażu.

corvette - tarcze i przewody hamulcowe

Ryzyko jest tym większe, że ulegające korozji przewody hamulcowe nie dają po sobie poznać swojego złego stanu znakami ostrzegawczymi, które mogłyby kierowcy dać do myślenia. Dlatego konieczne jest przeprowadzanie okresowej diagnostyki układu hamulcowego. W przypadku, jeżeli diagnosta wyda werdykt mówiący, iż konieczna będzie wymiana przewodów, nie należy ignorować jego zaleceń. Koszt wymiany przewodów to około 100-200 zł i jest to wydatek, który zdecydowanie warto ponieść, by zapewnić sobie odpowiednie bezpieczeństwo w trakcie jazdy.